I Jornada sobre sostenibilitat i salut amb perspectiva de gènere

El COILL col·labora en la commemoració del Dia Internacional d’Acció per a la Salut de les Dones
L’Aula Magna del Campus de les Ciències de la Salut de la Universitat de Lleida (UdL) ha acollit avui, 22 de maig, la celebració de la I Jornada de sostenibilitat i salut amb perspectiva de gènere. L’acte ha comptat amb la col·laboració del COILL i s’ha celebrat coincidint en la commemoració del Dia Internacional d’Acció per a la Salut de les Dones. L’eix vertebrador de la jornada ha estat la sostenibilitat i l’equitat de gènere, dues qüestions cabdals en l’Agenda 2030 i en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que són a més, dos àmbits que presenten desafiaments i oportunitats úniques, especialment en el context de la salut.

La jornada ha girat entorn d’una taula rodona en què ha participat Montserrat Gea, com a directora de la Càtedra UdL-ASISA de Salut, Educació i Qualitat de Vida; M. Antònia Mangues, especialista en Farmàcia Hospitalària, presidenta de la Comissió de Salut i Gènere de Sant Pau i coordinadora de la Comissió Gestora de la Societat Catalana de Salut amb Perspectiva de Sexe i Gènere; i Patrícia Pozo, cap de secció de Neurologia de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron. La moderadora de la taula ha estat Ana Rodríguez, presidenta de l’Associació Sostenibilitat, Educació i Salut (ASES).

La sessió ha estat inaugurada per Palmira Borràs, adjunta a gerència de Gestió Serveis Sanitaris (GSS); Pilar Vaqué, gerent d’Atenció Primària i Comunitària de Lleida; Blanca Salinas, directora de la Unitat de Cooperació i Solidaritat de la UdL; i M. Carmen Civit, directora mèdica de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova (HUAV) de Lleida.

L’organització de l’acte ha anat a càrrec d’ASES i hi han col·laborat, a més del COILL, Organon, l’Institut Català de la Salut (ICS-Lleida), Universitat de Lleida (UdL) i el Col·legi Oficial de Metges de Lleida (COMLL).

G

novembre

21nov.09:0014:00XV Jornada de tabaquisme a Lleida

X